Cik daudz kafijas dienā drīkst izdzert?

Oct 21, 2018 by

kafijas aparātiPrātīga kafijas lietošana ir droša, un trīs līdz četru tasīšu nobaudīšana dienas laikā pat var pozitīvi ietekmēt mūsu veselību – tā vēsta vairāki pētījumi, kas veikti, lai noskaidrotu, kāds ir kafijas lietošanas efekts.

Atklāts arī, ka kafijas lietotāju vidū ir zemāks risks saslimt ar aknu kaitēm, vairākiem vēža veidiem un arī mazāka iespēja nomirt sirdstriekas dēļ. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka kafijas lietošana grūtniecības laikā var kaitēt mazulim.

Dienvidhemptonas Universitātes pētnieki ievākuši datus par kafijas ietekmi uz cilvēka ķermeni, vadoties pēc vairāk nekā 200 iepriekš veiktiem izpētes darbiem, kas lielākoties bijuši novērojumi.

Salīdzinot ar tiem cilvēkiem, kas kafiju nelieto, tiem šī dzēriena baudītājiem, kas dienā izdzer vismaz trīs krūzītes, samazinājās sirds problēmas un risks nomirt to dēļ. Lielākais ieguvums bija saistīts ar aknu slimību riska samazināšanos, tai skaitā vēža risku.

Tiesa, tajā pašā laikā pētījuma veicēji norādīja, ka nav iespējams precīzi noteikt, vai patērētais kafijas daudzums ietekmē šos rādītājus. Turpretī nozīme ir tādiem faktoriem kā: vecums, smēķēšana, fiziskās aktivitātes. Taču šī pētījuma rezultāti saskan arī ar iepriekš veiktajiem izpētes darbiem šajā jomā.

Dzīvē mēs sadzīvojam ar dažādiem riskiem, un saprātīga kafijas lietošana šos riskus var samazināt. Tajā pašā laikā, runājot par grūtniecēm, pētnieki norādīja, ka dienas laikā šīm sievietēm nebūtu vēlams uzņemt vairāk par 200 gramiem kofeīna, kas ir vienlīdzīgs divām krūzītēm šķīstošās kafijas, jo lielāks daudzums var paaugstināt spontānā aborta risku. Līdzīgu ierobežojumu kafijas lietošanā iesaka arī cilvēkiem ar trausliem kauliem.

Lielākajai daļai cilvēku vidējais normālais kofeīna daudzums dienā ir aptuveni 400 grami jeb četras krūzītes. Taču šeit jāņem vērā, ka tas noteikti nedrīkst būt vienīgais dzēriens, ko dienas laikā uzņemam. Daudzās mājsaimniecībās tagad atrodamas ne tikai klasiskās franču preses un automāti, bet arī pielienu kafijas aparāti, kas palīdz pagatavot krūzi gardā dzēriena ātrāk un sniedz plašas izvēles iespējas.

Cik daudz kofeīna ir dažādos dzērienos?

  • Filtra kafijas krūzē – 140 mg;
  • Šķīstošās kafijas krūzē – 100 mg;
  • Tējas krūzē – 75 mg;
  • Kolas bundžā – 40 mg;
  • Enerģijas dzēriena bundžā – līdz pat 80 mg;
  • Tumšās šokolādes tāfelītē – mazāk nekā 25 mg;
  • Piena šokolādes tāfelītē – mazāk nekā 10 mg.

Pētnieki iesaka turēties pie veselīgākā kafijas baudīšanas veida, proti, nepievienojot cukuru, pienu, saldo krējumu, kā arī, nebaudot dzērienu kopā ar našķiem. Un atceries – kas par daudz, tas par skādi.

Related Posts

Share This

                Ienakumi no sis reklamas nonak labdaribai

Leave a Reply

777